PLM ve IT Yaklaşımı

Teknoloji geliştikçe müşteri isteğiyle tedarikçiler arasındaki sistematik iletişim zorlanmaya başlamıştır. Bu nedenle, şirketler daha düzenli olabilmek ve müşterilerin isteklerini karşılayabilmek için PLM faaliyetlerini kullanmaya başlamışlardır. PLM platformunda üzerinde çalışılan ürünün tüm mühendislik, üretim, servis, kalite kontrol, dokümantasyon aşamaları network ortamında saklı tutulmaktadır. Bu platformda isteyen birim, istediği bilgiyi alır ve üzerinde gerekli revizyonları gerçekleştirir. Yapılan değişiklikten sonra tekrar aynı platforma kaydeder ve tüm birimlerin bilgisine sunar. Ortak bir yerde herkes kendi işine yarayan dosyaya hızlıca erişip en güncel hallerini kullanır ve karışıklık, gecikme gibi olumsuzluklar ortadan kalkmış olur. Yani PLM; bir ürünün fikir aşamasından üretim haline kadar geçtiği tüm süreçlerin yönetilmesidir. Böylelikle, fikir aşamasından üretime kadar olan tüm süreçleri kullanıcılara sunar. PLM faaliyetleri ile birlikte otomasyon yazılımlarında ve tekniklerinde verimlilik daha çok artmıştır. Bu platform ile ürünün piyasaya sürülme süresi de oldukça düşmüştür. Platform enerji tasarrufu ve verimli kaynak kullanımı gibi artıları da beraberinde getirmiştir.
Bilgi Bankası

Dokümanı Görüntülemek İçin Lütfen Formu Doldurunuz