Ürün Geliştirme Sürecinde Gereksinim Yönetiminin Önemi

Günümüz zorlu piyasa koşullarında şirketlerin doğru ürünü, doğru zamanda, rekabetçi bir fiyat seviyesinde sunması gerekir. Ancak bugün geliştirilen ürünlerin çok fonksiyonlu ve çeşitli varyantlarının olmasının yanı sıra, üzerindeki elektronik donanım ve yazılımlarla, gittikçe daha karmasık hale gelmesi bunu zorlaştırmaktadır.

Çalışmalar, ürünler doğru pazar gereksinimlerine ve müşteri beklentilerine göre sürekli olarak düzenlenmedikçe ve doğrulanmadıkça, hiçbir geliştirme sürecinin, genelde, başarılı bir ürün teklifiyle sonuçlanmayacağını göstermektedir. Her bir müşterinin gereksinimlerini anlamak ve bunları karşılamak ise tüm firmaları baskıbaltında bırakan zorlu bir süreçtir.

Çünkü analiz asamasında, müsteri gereksiniminin iyi anlaşılmaması ve hatalı varsayımlar, kalite, zaman ve maliyet açısından, ürün tasarımı ve üretimi aşamasında önemli olumsuz etkilere yol açmaktadır.

Müşteri memnuniyetini sağlama yolculuğu, müşteri gereksinimlerini iyi bir şekilde analiz etme ve anlama ile başlar. Bir sonraki aşama ise; bunun yönetimidir.

Bilgi Bankası

Dokümanı Görüntülemek İçin Lütfen Formu Doldurunuz

Ürün Geliştirme Sürecinde Gereksinim Yönetiminin Önemi

Günümüz zorlu piyasa koşullarında şirketlerin doğru ürünü, doğru zamanda, rekabetçi bir fiyat seviyesinde sunması gerekir. Ancak bugün geliştirilen ürünlerin çok fonksiyonlu ve çeşitli varyantlarının olmasının yanı sıra, üzerindeki elektronik donanım ve yazılımlarla, gittikçe daha karmasık hale gelmesi bunu zorlaştırmaktadır.

Çalışmalar, ürünler doğru pazar gereksinimlerine ve müşteri beklentilerine göre sürekli olarak düzenlenmedikçe ve doğrulanmadıkça, hiçbir geliştirme sürecinin, genelde, başarılı bir ürün teklifiyle sonuçlanmayacağını göstermektedir. Her bir müşterinin gereksinimlerini anlamak ve bunları karşılamak ise tüm firmaları baskıbaltında bırakan zorlu bir süreçtir.

Çünkü analiz asamasında, müsteri gereksiniminin iyi anlaşılmaması ve hatalı varsayımlar, kalite, zaman ve maliyet açısından, ürün tasarımı ve üretimi aşamasında önemli olumsuz etkilere yol açmaktadır.

Müşteri memnuniyetini sağlama yolculuğu, müşteri gereksinimlerini iyi bir şekilde analiz etme ve anlama ile başlar. Bir sonraki aşama ise; bunun yönetimidir.

Bilgi Bankası

Dokümanı Görüntülemek İçin Lütfen Formu Doldurunuz