AIRBUS MÜŞTERİ HİKAYELERİ

Müşterilerimizin, CADEM DIGITAL dijital dönüşüm ortaklığı ile geleceklerini yaratma yolculuklarını keşfedin.

Zorluk

Airbus yeni geniş gövdeli uçağı A350 XWB’i geliştirmek için dünya genelindeki iç ve dış paydaşlarının zorlu üretim artış hedeflerini ve müşteri taahhütlerini karşılayacak şekilde kalite ve tutarlılığı sağlamanın bir yolunu bulmalıydı.

Çözüm

Airbus çalışanların ve tedarikçilerin benzersiz bir dijital maket üzerinde gerçek zamanlı işbirliği yaptığı, tek bir platformda tasarım, simülasyon ve üretim için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® uygulamalarını kullanır.

Sonuçlar

Değer zinciri genelinde en doğru ve güncel ürün bilgisi üzerinde işbirliği yapmak Airbus’ın mühendislik değişikliklerini önemli ölçüde azaltarak sıradışı bir ilk uçuş olgunluğu elde etmesini ve A350 XWB programının hedefe ulaşmasını sağladı.

“Future by Airbus” programının parçası olarak, Airbus uçak gösterilerinde, etkinliklerde ve çevrimiçi olarak 20.000 kişiye 2050 yılında havayoluyla seyahat konusundaki beklentilerinin neler olduğunu sordu. Yanıtlar hiç de şaşırtıcı değildi: daha ucuz, daha çevre dostu, daha sürdürülebilir, daha az stresli, daha sessiz ve daha eğlenceli. Eskiden yolcuları gitmek istediklere yere güvenli bir şekilde ve zamanında götürmek yeterliydi. Bugün bu hâlâ geçerli olsa da, havayolu şirketleri artık yolcuların uçuş deneyimlerine odaklanıyor. Airbus uzun menzilli ticari jet uçağı ailesinin en yeni üyesi olan A350 XWB (Ekstra Geniş Gövde) ile, uçak üreticisi yolcunun uçuş deneyiminin olumlu olacağı konusunda iddialı. Airbus’ın sipariş defterinde şimdiden 750 uçak yer aldığından, müşteriler de bu konuda hemfikir görünüyor.

Teknolojik Hüner

A350 XWB kabin ergonomisinden uçak içi eğlence seçeneklerine kadar müşteri deneyimi düşünülerek tasarlandı. A350 XWB aerodinamik kanat tasarımındaki en son gelişmeleri, akıllı bir uçak gövdesiyle bir araya getiriyor. Jetin tamamının %50’sinden fazlasını oluşturan, gövde ve kanat yapılarının her ikisi de karbon fiberden yapılmış. Airbus Başkan Yardımcısı ve A350 XWB programı sorumlusu Didier Evrard, “A350 XWB yakıt verimliliğine büyük katkı sağlayan bu hafif malzemenin bu kadar yoğun kullanıldığı ilk uçak,” diye açıklıyor. “Gelişmiş kanat tasarımı A350 XWB’yi daha sessiz ve aerodinamik açıdan daha verimli bir uçak haline getiriyor. Uçmak tamamen yeni bir deneyim olacak.”Bu hedefe ulaşmak için Airbus, önceki programlara yeni geliştirmeler entegre ederek mühendislikten üretime varana dek tüm değer zincirinde küresel işbirliğine dayanan bir çözüm sağlamak için Dassault Systèmes’in (3DS) 3DEXPERIENCE platformunu kullanmaya başladı.

3DEXPERIENCE platformu

3DEXPERIENCE platformu, bir İŞ DENEYİMİ platformudur. Şirketinizde mühendislik ve pazarlamadan satışa kadar her organizasyon için, ayırt edilir tüketici deneyimleri oluşturmak üzere değer yaratma sürecinizde yardımcı olacak yazılım çözümleri sunar.Kullanımı kolay tek bir arayüz ile ortak çalışma temelli interaktif bir ortamda 3B tasarım, analiz, simülasyon ve iş zekası yazılımına dayanarak ENDÜSTRİ ÇÖZÜMÜ DENEYİMLERİNE güç verir. Kullanıma sunulma tarihi…

İşbirliğine Dayanan İnovasyon

Eşi benzeri görülmemiş bir seviyeye ulaşan işbirliği Airbus’ın yenilik stratejisinin en ön safında yer alır. Evrard, “Programa başladığımızda, geliştirme sürecine dahil olan tüm mühendislerin sadece aynı tasarım platformunda çalıştığından değil, tek bir ortamda iletişim kurduğundan da emin olmak için A380’den tamamen farklı yöntem ve araçlar geliştirmemiz gerekiyordu,” diyor. A350 XWB programında, her gün %85’i tedarik zincirinden gelen 4.000’e yakın kişi platforma bağlandı.2007 ile 2011 yılları arasında Airbus’ta A350 XWB için Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM) programını yöneten Antoine Scotto, “Önceki programlarda, her tesisinin kendi Dijital Maketi (DMU) vardı ve herkes ayrı ayrı çalışıyordu,” diye açıklıyor. İletişim eksikliği tasarım süresini artırıyor ve maliyeti yükselten hataların oluşmasına neden oluyordu. “Bu kez geliştirme platformlarımızı tek bir şemsiye, yani ENOVIA Geliştirme süreçlerini yeniden tasarlayarak Airbus, tasarım ve geliştirme aşamasından üretime dek işbirliğini kolaylaştırdı. “3DEXPERIENCE platformu program paydaşları arasında kolektif bir fikir alışverişi yaratılmasına yardımcı oldu ve bu da herkesin verimliliğini artırmaya katkı sağladı,” diyor Scotto.

“Süreçlerimiz, yöntemlerimiz ve araçlarımızda uyumu sağladık ve değerli zamandan tasarruf ederek bu zamanı yeniliklere harcadık.”

Didier Evrard
Başkan Yardımcısı, A350 XWB Programı Yöneticisi

 

Süreçlerin sadeleştirilmesi, kalite artışı

“Çok agresif bir geliştirme programı ve teslimat taahhütlerimizi karşılamak için üretimi hızlı bir şekilde artırma ihtiyacı da dahil olmak üzere birçok zorlukla karşılaştık,” diye değerlendiriyor Evrard. “ 3DEXPERIENCE sayesinde, tasarım kalitemiz ve verimliliğimiz önemli ölçüde iyileşti.” Scotto şöyle açıklıyor: “CATIA’yı uçağın yapısını, tesisat sistemlerini, boruları, kompozit parçaları ve elektrik sistemini tamamen 3B tasarlamak için kullandık.”

Örneğin Airbus, hidrolik ve elektrik sistemlerini boyutlandırmanın ve monte etmenin yeni bir yolunu buldu. “CATIA ile, A350 XWB’nin elektrik tertibatı montajını tasarlamak için süreci sadeleştiren ve genel tasarım kalitesini artıran tam bir 3B Master yaklaşımı uyguladık,” diyor Scotto. Uçtan uca tertibat montaj sürecinin uyumlu hale getirilmesi sayesinde maliyetler düştü ve teslim süresi kısaldı. Bu aynı zamanda A350 XWB endüstriyel üretim hızının artırılmasını destekledi. Scotto sözlerini şöyle sürdürüyor: “Mühendisler bir montaj planını güncellemek için gerekli süreyi %50 kısalttı ve manuel 2B çizimler oluştururken ortaya çıkan tasarım değişikliği taleplerini %25 azalttı. Her şey dijital olarak takıldı, monte edildi ve doğrulandı ve herhangi bir hata varsa fiziksel montajdan önce düzeltildi.”

Verimlilikte Çarpıcı Artış

DMU, Airbus’ın üretim ve tasarım ofisini bağlantılı hale getirmesini sağladı. Scotto, “Tasarım ofisi tarafından yapılan herhangi bir değişiklik gerçek zamanlı olarak üretim birimine iletildi. Bu da alet üretim süresini önemli ölçüde kısalttı,” diye yorumluyor. Evrard, “Tasarımın kalitesi öylesine olağanüstüydü ki, üretim birimi neredeyse hiç yeniden tasarım çalışması talebinde bulunmadı,” diye ekliyor.

Mühendisler SIMULIA ile gerçekçi doğrusal olmayan analizler yürüterek tasarımın çok erken aşamalarında, uçağın yapısının dayanıklılığını ve davranışını tahmin ettiler. “CATIA tasarım bilgilerine dayanan, çok büyük simülasyon modelleri oluşturduk ve tam ölçekli, doğrusal olmayan yapısal simülasyonlar gerçekleştirdik,” diyor Scotto. “SIMULIA sayesinde, yaklaşık bir doğrusal analiz yaklaşımından, daha kesin, doğrusal olmayan bir analiz yaklaşımına geçtik ve bu da bize belirli bir durumda yapının gerçekten nasıl performans sergileyeceğine dair daha kapsamlı bir anlayış sağlıyor.”

Üretim mühendisliğinden tesis faaliyetlerine kadar, DELMIA program teslimat süresini güvence altına almak ve uçak üretilebilirliğini sağlamak için kullanıldı. Buna ek olarak DELMIA, montaj istasyonundan ilk montaj operasyonlarına ve destek otomasyonuna kadar, sanayileşme sürecini tasarlama ve optimize etme becerimizi geliştirdi. Airbus A330 için, son montaj hattı döngüsü yaklaşık dört ay sürmüştü. Kabin montajına çok erken başlanmasıyla, A350 XWB’de montaj süreci %30 oranında kısaldı.

3DS Industry Services desteği, A350 XWB ortamının tamamının uygulamaya koyulması ve hayata geçirilmesinde etkili oldu. Evrard, “Airbus ve Dassault Systèmes ekipleri arasındaki işbirliği çok güçlüydü,” diyor.

Müşteri hizmetlerinin dijital sürekliliği

A350 XWB için tek bir DMU kullanmanın yararları mühendislik ve üretim ile sınırlı kalmayıp müşteri hizmetlerinde kullanılan sonraki süreçlere kadar uzanır. Önceki programlarda müşteri hizmetleri manuel olarak çizilmiş 2B çizimlere dayanırken, 3DEXPERIENCE platformunun sağladığı dijital süreklilik, Airbus’ın doğrudan DMU’yu kullanan müşteri hizmetleri süreçlerini uygulamaya koymasına olanak tanıdı.

Örneğin, 3DVIA kullanarak, Airbus izin verilen hasar veya onarım için yapısal parçaları tanımlamak üzere, DMU içinde erişim, sorgulama ve gezinme olanağı sağlayan bir Yapısal Onarım ve Bakım (SRM) sistemi kullandı. 3DVIA kullanmanın faydaları arasında, parçaların çok daha kolay tanımlanmasının yanı sıra 2B çizimler ve önemli notlar oluşturmak için gereken manuel çalışmanın ortadan kaldırılması da yer alır.

Airbus'ı Yakından Tanıyalım

Merkezi Toulouse’da bulunan Airbus, havacılık, savunma ve ilgili hizmetler alanında dünya lideri olan Airbus Group’a aittir. Airbus dünyanın lider uçak üreticisidir ve müşteri odaklılığı, ticari bilgi birikimi, teknoloji liderliği ve üretim verimliliği ile sektörün öncüsüdür. Airbus’ın modern ve kapsamlı ürün yelpazesinde, 107 ile 525 koltuk arasında değişen çok başarılı uçak aileleri yer almaktadır.

Daha fazla bilgi için: www.a350xwb.com

İlk uçuş ve ötesi

3DEXPERIENCE platformu, A350 XWB programında Airbus’ın temel ve stratejik destekçisi oldu. Gerçek kader anı, A350 XWB’nin 14 Haziran 2013’teki ilk uçuşuydu. Evrard, “Tüm beklentiler bu tarihte bir araya toplandı,” diyor. “Yol boyunca karşılaştığımız tüm zorluklar arasında, ilk tasarım taslağı aşamasından beri bu herkesin beklediği şeydi. İlk uçuş başarılı oldu.” A350 XWB ekibinin karşı karşıya olduğu en son zorluk, Airbus’ın teslimat taahhütlerini karşılamak için tedarik zincirleriyle işbirliği yaparak üretim artışını hızlandırmak. “3DEXPERIENCE platformu vasıtasıyla tüm doğru insanların ortak bir DMU’ya erişmesiyle, iletişim kolaydır, kararlar anında verilir ve sorunlar daha hızlı çözülür,” diye açıklıyor Scotto.

Evrard ise “A350 XWB’nin olanaklı kılınması, programın karmaşıklığı ve dış kaynaklı paydaşlarının sayısı nedeniyle muazzam teknik, teknolojik ve organizasyonla ilgili zorluklar yarattı,” diyor. “Ama Dassault Systèmes’in çözümleri sayesinde süreçlerimiz, yöntemlerimiz ve araçlarımızda uyumu sağladık ve değerli zamandan tasarruf ederek bu zamanı yeniliklere harcadık. Direktör olarak son programımda, daha nefes kesici bir zorlukla karşı karşıya kalmayı bekleyemezdim.”

Ürün Seçiminde Zorlanıyor Musunuz?

Dassault Systèmes – 3DEXPERIENCE Platformunda uzmanlaşmış ödüllü tasarım ve mühendislik ekibimiz ile siz değerli müşterilerimizin sektörü için en uygun PLM yazılımını seçiyoruz ve demo sağlıyoruz. Demo başvuru formunu eksiksiz doldurun, uzman ekibimiz size özel bir teklif ile geri dönüş yapsın.