Radyatör kapağı, içindeki basınca duyarlı sistem sayesinde soğutma sıvısı çevriminde büyük bir öneme sahiptir.

Buradaki işlevini iyi yapabilmesi, kapağın tırnağının yuvayı doğru şekilde kavranması ve doğru sıklıkta tutmasından geçer.
Bu nedenle kapağın tırnağı büyük bir öneme sahiptir.

Yaptığımız progresif kalıpta tırnağı büken parçayı teorik verilere göre CATIA CAM de işledik. Ancak kalıptan çıkan parçayı test ettiğimizde, tırnağın gerekli kavramayı yapamadığını gördük.

Bunun üzerine kalıp ustamız tırnağı büken parçada, elle tesviye yaparak tekrar denendi. Bu işlem testi geçene kadar dört beş kere tekrarlandı. Sonuçta parça testi geçti fakat bahsi geçen “tırnağı büken parça” modellenen parçadan çok uzaktı.

Baskı sayısı çok fazla olan bu kalıpta bu hassas parçanın kırılması durumunda, bu parçayı tekrar tekrar deneme ve müdahale gerekiyordu.

Tüm bunlar yerine ATOS 3D optik tarama teknolojisi ile elle tesviye edilmiş kritik kalıp parçasının dijital yedeğini oluşturup ardından CATIA Tersine Mühendislik araçları kullanarak CAD datası oluşturularak büyük zaman ve işçilik maliyet kazandık.

fazil eynihan basari
FAZIL EYNİHAN
Ar-Ge Tasarım Uzmanı

“ATOS 3D optik tarama teknolojisi ile elle tesviye edilmiş kritik kalıp parçasının dijital yedeğini oluşturup ardından CATIA Tersine Mühendislik araçları kullanarak CAD datası oluşturularak büyük zaman ve işçilik maliyet  kazandık.”

Kale Oto Radyatör

Radyatör kapağı, içindeki basınca duyarlı sistem sayesinde soğutma sıvısı çevriminde büyük bir öneme sahiptir.

Buradaki işlevini iyi yapabilmesi, kapağın tırnağının yuvayı doğru şekilde kavranması ve doğru sıklıkta tutmasından geçer.
Bu nedenle kapağın tırnağı büyük bir öneme sahiptir.

Yaptığımız progresif kalıpta tırnağı büken parçayı teorik verilere göre CATIA CAM de işledik. Ancak kalıptan çıkan parçayı test ettiğimizde, tırnağın gerekli kavramayı yapamadığını gördük.

Bunun üzerine kalıp ustamız tırnağı büken parçada, elle tesviye yaparak tekrar denendi. Bu işlem testi geçene kadar dört beş kere tekrarlandı. Sonuçta parça testi geçti fakat bahsi geçen “tırnağı büken parça” modellenen parçadan çok uzaktı.

Baskı sayısı çok fazla olan bu kalıpta bu hassas parçanın kırılması durumunda, bu parçayı tekrar tekrar deneme ve müdahale gerekiyordu.

Tüm bunlar yerine ATOS 3D optik tarama teknolojisi ile elle tesviye edilmiş kritik kalıp parçasının dijital yedeğini oluşturup ardından CATIA Tersine Mühendislik araçları kullanarak CAD datası oluşturularak büyük zaman ve işçilik maliyet kazandık.

fazil eynihan basari
FAZIL EYNİHAN
Ar-Ge Tasarım Uzmanı

“ATOS 3D optik tarama teknolojisi ile elle tesviye edilmiş kritik kalıp parçasının dijital yedeğini oluşturup ardından CATIA Tersine Mühendislik araçları kullanarak CAD datası oluşturularak büyük zaman ve işçilik maliyet  kazandık.”

Kale Oto Radyatör