SOLAR IMPULSE MÜŞTERİ HİKAYELERİ

Müşterilerimizin, CADEM DIGITAL dijital dönüşüm ortaklığı ile geleceklerini yaratma yolculuklarını keşfedin.

Zorluk

Güneş enerjisiyle çalışan bir uçak tasarlamak, inşa etmek ve bu uçakla dünyanın çevresinde uçmak ve alternatif enerji kaynaklarını kullanarak neler yapılabileceğini göstermek.

Çözüm

Şirket tasarım ve montaj simülasyonu için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® platformunu kullandı.

Sonuçlar

3DEXPERIENCE® platformu uygulamaları, Solar Impulse mühendislerinin uçak için en iyi ağırlık-ölçü yapılandırmasını, en uygun kokpit tasarımını belirlemelerini ve uçağı imal etmeden önce montaj sorunlarını önlemelerini sağladı.

Zorluk

“Dassault Systèmes olmadan böyle devrim niteliğinde bir uçak tasarlayamazdık.”

Bertrand Piccard
Öncü, Yönetim Kurulu Başkanı ve Pilot

İki arkadaş Bertrand Piccard ve Solar Impulse CEO’su ve kurucu ortağı olan André Borscherg, güneş enerjisi ile çalışan bir uçak olan Solar Impulse-2 ile 2015 yılında dünyanın etrafında tur atmaya çalışacaklar. Neden Solar Impulse-2? “Çünkü ürettiğimiz ilk güneş enerjisiyle çalışan uçak olan Solar Impulse-1 bir prototipti ve farklı uçuş durumlarında ve hava koşullarında test yapmak için kullanılan, uçan bir laboratuvardı,” diyor Borschberg. “İkinci uçak uzun mesafeli seyahat, daha az enerji tüketimi ve geliştirilmiş performans için tasarlandı. Solar Impulse-2 işte budur.”

Piccard dünya etrafında güneş enerjisiyle uçma fikrinden söz ettiğinde, Borschberg “düşünmek için 24 saat istediğimi söyledim, ama evet diyeceğimi biliyordum,” diye açıklıyor. Mühendislik eğitimi alan ve MIT’nin prestijli Sloan School of Management okulundan mezun eski bir İsviçre hava kuvvetleri pilotu olan Borschberg, profesyonel uçak ve helikopter pilotluk ruhsatlarına sahip. Ayrıca projeye, 20 yılı aşkın iş ve girişimcilik uzmanlığını da getiriyor. CEO olarak, uçak üzerinde çalışan 50 kişilik güçlü bir teknik ekibi yönetiyor ve yapım ve uçuş görevi hazırlıklarını denetlemek için mühendislik ve iş yeteneklerine güveniyor.

Çılgın değil, sadece kendine güveniyor

Projenin kurucuları uçaklarını tasarlamak için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® platformunu seçtiler; “çünkü onların piyasadaki en iyi teknolojiler olduğuna inanıyoruz,” diyor Borschberg. “Bu uçakta her şey yeni. Bu karmaşık bir proje. Normal şartlarda, yeni bir uçak inşa ederken, mevcut motorları kullanırsınız; yeni motorları test etmek istiyorsanız mevcut uçakları kullanırsınız. Ama burada tahrik yeni. Enerji yeni. Yapı yeni. Hepsi inanılmaz karmaşık. Teknik danışmanımız, fiziksel bir maket oluşturmak yerine, sadece 3B dijital yazılıma bel bağlayarak çılgınlık yaptığımızı söyledi. Ama biz bu teknolojilere güveniyorduk.”

“Dassault Systèmes olmadan böyle devrim niteliğinde bir uçak tasarlayamazdık.”

Bertrand Piccard
Öncü, Yönetim Kurulu Başkanı ve Pilot

İki arkadaş Bertrand Piccard ve Solar Impulse CEO’su ve kurucu ortağı olan André Borscherg, güneş enerjisi ile çalışan bir uçak olan Solar Impulse-2 ile 2015 yılında dünyanın etrafında tur atmaya çalışacaklar. Neden Solar Impulse-2? “Çünkü ürettiğimiz ilk güneş enerjisiyle çalışan uçak olan Solar Impulse-1 bir prototipti ve farklı uçuş durumlarında ve hava koşullarında test yapmak için kullanılan, uçan bir laboratuvardı,” diyor Borschberg. “İkinci uçak uzun mesafeli seyahat, daha az enerji tüketimi ve geliştirilmiş performans için tasarlandı. Solar Impulse-2 işte budur.”

Piccard dünya etrafında güneş enerjisiyle uçma fikrinden söz ettiğinde, Borschberg “düşünmek için 24 saat istediğimi söyledim, ama evet diyeceğimi biliyordum,” diye açıklıyor. Mühendislik eğitimi alan ve MIT’nin prestijli Sloan School of Management okulundan mezun eski bir İsviçre hava kuvvetleri pilotu olan Borschberg, profesyonel uçak ve helikopter pilotluk ruhsatlarına sahip. Ayrıca projeye, 20 yılı aşkın iş ve girişimcilik uzmanlığını da getiriyor. CEO olarak, uçak üzerinde çalışan 50 kişilik güçlü bir teknik ekibi yönetiyor ve yapım ve uçuş görevi hazırlıklarını denetlemek için mühendislik ve iş yeteneklerine güveniyor.

“Uçağı tasarlamak için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® platformunu seçtik; çünkü piyasadaki en iyi teknoloji olduğuna inanıyoruz.”

André Borschberg
Kurucu Ortak, CEO ve Pilot

Dijital tasarım ve simülasyon

Uçağı 3DEXPERIENCE uygulamalarıyla tasarlamaya ek olarak, Solar Impulse mühendisleri tasarımlarını farklı yapılandırmalarda test de edebildiler. Borschberg, “3DEXPERIENCE platformunun tasarım ve simülasyon uygulamaları son derece yararlıydı; çünkü çok pahalı olan ve inşa etmesi çok uzun süren fiziksel prototipler kullanmadan uçağımızı geliştirmemizi sağladı,” diyor. Tasarım ekibinin sorumlusu Jonas Schär, “Üretime geçmeden önce, parçaları tek tek tasarlayıp 3DEXPERIENCE platformunun montaj özelliklerini kullanarak bunları monte etmekle işe başladık,” diye açıklıyor. “CATIA‘da çalışmadıysa, ileride sorun yaşayacağımızdan emindik. CATIA sayesinde, her şeyi ilk seferinde doğru yaptık.” Mühendisler uçağın karbon fiber yapısının katlarını tanımlamak ve optimize etmek ve karbon parçaların birçoğunu şirket içinde üretmek için kullanılan takımları işlemek de dahil olmak üzere, 3DEXPERIENCE platformunun kompozitler ve üretim özelliklerini de kullandılar.

3DEXPERIENCE platformu

3DEXPERIENCE platformu, bir İŞ DENEYİMİ platformudur. Şirketinizde mühendislik ve pazarlamadan satışa kadar her organizasyon için, ayırt edilir tüketici deneyimleri oluşturmak üzere değer yaratma sürecinizde yardımcı olacak yazılım çözümleri sunar.Kullanımı kolay tek bir arayüz ile ortak çalışma temelli interaktif bir ortamda 3B tasarım, analiz, simülasyon ve iş zekası yazılımına dayanarak ENDÜSTRİ ÇÖZÜMÜ DENEYİMLERİNE güç verir. Kullanıma sunulma tarihi…

Uçağı 3DEXPERIENCE uygulamalarıyla tasarlamaya ek olarak, Solar Impulse mühendisleri tasarımlarını farklı yapılandırmalarda test de edebildiler. Borschberg, “3DEXPERIENCE platformunun tasarım ve simülasyon uygulamaları son derece yararlıydı; çünkü çok pahalı olan ve inşa etmesi çok uzun süren fiziksel prototipler kullanmadan uçağımızı geliştirmemizi sağladı,” diyor. Tasarım ekibinin sorumlusu Jonas Schär, “Üretime geçmeden önce, parçaları tek tek tasarlayıp 3DEXPERIENCE platformunun montaj özelliklerini kullanarak bunları monte etmekle işe başladık,” diye açıklıyor. “CATIA’da çalışmadıysa, ileride sorun yaşayacağımızdan emindik. CATIA sayesinde, her şeyi ilk seferinde doğru yaptık.” Mühendisler uçağın karbon fiber yapısının katlarını tanımlamak ve optimize etmek ve karbon parçaların birçoğunu şirket içinde üretmek için kullanılan takımları işlemek de dahil olmak üzere, 3DEXPERIENCE platformunun kompozitler ve üretim özelliklerini de kullandılar.

72 metrelik kanadı, 3DEXPERIENCE platformu uygulaması CATIA kullanılarak tasarlandığı şekilde inşa eden Solar Impulse mühendisleri.

Ekip bu süreçte birçok teknik zorlukla karşılaştı. Pilotlar oksijen yetmezliğinin ölümcül olabildiği 8.000 metreye tırmanabilen bir uçakta durup dinlenmeden beş gün ve gece uçacakları için, pilotların güvenliği ve konforu temel sorunlar arasındaydı. “Kokpit tasarımında en uygun yerleşim ve ergonomi için 3DEXPERIENCE uygulamalarını kullandık,” diyor Schär. “Pilotlar kokpitte oturarak, hareket ederek, basit egzersizler yaparak, yemek yiyerek ve uyuyarak uzun saatler süren eğitimler aldılar. Bu eğitimler, André ve Bertrand’ın mümkün olduğunca güvende ve rahat olmaları için gerekli ayarlamaları yapmamızı sağladı.”

Bir diğer zorluk da, uçağın beş gün ve gece boyunca, aralıksız havada kalmasını sağlamaktı. “Tek enerji kaynağı güneş, ve bu yüzden havada kalmak için, uçak çok az enerji ile çalışabilmeli ve oldukça uzun bir kanat açıklığına sahip olmalıdır,” diye açıklıyor Borschberg. “Solar Impulse-2, 2.300 kg ağırlığında. Bir araba kadar hafif ama 72 metrelik kanat açıklığıyla bir Boeing 747’den daha uzun. Dijital simülasyon, bu kadar uzun bir uçuş için doğru kanat açıklığı/uçak ağırlığı oranını bulmamıza yardımcı oldu.” Son olarak, Solar Impulse ekibinin doğru bileşenleri bulması gerekiyordu. Bunlar piyasada normal şartlarda bulunan bileşenlerden daha hafif ve daha esnek olmalıydı. Borschberg, “Bu projeye başladığımızda uçak üreticilerine bu uçağı üretip üretemeyeceklerini sorduk ve bize, hayır bu mümkün değil, dediler,” diye açıklıyor. “Dolayısıyla havacılık dünyasının dışından yeni teknolojiler ve çözümler bulmak ve bunları ilk kez bir uçağa entegre etmek zorunda kaldık. Tamamen devrim niteliğinde, güneş enerjisiyle çalışan bir uçağı sıfırdan tasarlamak zorundaydık. 3DEXPERIENCE olmadan, bunları başarmak mümkün değildi.”

3B modelle çalışmak, mühendislerin demonte durumdaki uçağı kalkış alanına nakletmekte kullanılacak kargo gemisi için yer gereksinimlerini belirlemelerine yardım etti. “CATIA yeterince yerimiz bulunduğundan emin olmamızı sağladı,” diyor Schär. “Kargo gemilerinde yer sınırlıdır ve bu nedenle biz de mevcut alanı nasıl en iyi şekilde kullanabileceğimizi belirlemek için 3DEXPERIENCE uygulamalarını kullanarak 3B simülasyonlar yaptık. Uçağı paketlemek ve nakletmek için kullanılan düzeneklerin yanı sıra yer destek ekibinin mobil montaj istasyonlarını tasarlamak için bile bunları kullandık.”

İmkansızın sınırlarını zorlama

Solar Impulse-2, Haziran 2014’te ilk uçuşunu tamamladı ve dünyanın etrafında tur atacağı 5 aylık ve 35.000 kilometrelik son uçuşu için bir dizi test uçuşu gerçekleştirecek. 2015 yılında iki pilotu bekleyen olağanüstü serüvenin ötesinde, Solar Impulse temiz enerjilerin dünyayı değiştirebileceğini insanlara göstermelerinin de bir yolu. Çevreyi korumak imkansız bir görev değil; sıkıcı olmak ya da yaşam standartlarını düşürmek ya da hareketliliği azaltmak anlamına gelmiyor. “Harika şeyler yapmak için alternatif enerji kaynaklarını kullanmanın mümkün olduğunu göstermek istiyoruz,” diyor Piccard. “Keşifler insanlara ilham verme gücüne sahip. 20. yüzyılda, keşifler yeni bölgeleri ele geçirmekle ilgiliydi. 21. yüzyılda, yaşam kalitesini iyileştirmekle ilgili olmalı. Bu durum fosil yakıtlara olan bağımlılığımızı azaltmamıza yardım edebilecek temiz teknolojiler olan yenilenebilir enerjiler için de geçerli. Solar Impulse tam da bununla ilgili: Çevreyi korumak ve kendi hayatlarımızda, nasıl düşündüğümüzde ve nasıl davrandığımızda öncü olmak.”

Solar Impulse'ı Yakından Tanıyalım

İsviçreli pilot, psikiyatrist ve öğretim görevlisi Bertrand Piccard ve mühendis, girişimci ve Solar Impulse CEO’su André Borschberg tarafından salt güneş enerjisi ile uçan bir uçak üretmek için kurulan şirket.

Ürünler : Solar Impulse-1 ve Solar Impulse-2 Ekip 50 mühendis ve teknisyen, 80 teknoloji ortağı, 100’ün üzerinde danışman ve tedarikçi

Daha fazla bilgi için : www.solarimpulse.com

SOLAR IMPULSE MÜŞTERİ HİKAYELERİ

Müşterilerimizin, CADEM DIGITAL dijital dönüşüm ortaklığı ile geleceklerini yaratma yolculuklarını keşfedin.

Zorluk

Güneş enerjisiyle çalışan bir uçak tasarlamak, inşa etmek ve bu uçakla dünyanın çevresinde uçmak ve alternatif enerji kaynaklarını kullanarak neler yapılabileceğini göstermek.

Çözüm

Şirket tasarım ve montaj simülasyonu için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® platformunu kullandı.

Sonuçlar

3DEXPERIENCE® platformu uygulamaları, Solar Impulse mühendislerinin uçak için en iyi ağırlık-ölçü yapılandırmasını, en uygun kokpit tasarımını belirlemelerini ve uçağı imal etmeden önce montaj sorunlarını önlemelerini sağladı.

Zorluk

“Dassault Systèmes olmadan böyle devrim niteliğinde bir uçak tasarlayamazdık.”

Bertrand Piccard
Öncü, Yönetim Kurulu Başkanı ve Pilot

İki arkadaş Bertrand Piccard ve Solar Impulse CEO’su ve kurucu ortağı olan André Borscherg, güneş enerjisi ile çalışan bir uçak olan Solar Impulse-2 ile 2015 yılında dünyanın etrafında tur atmaya çalışacaklar. Neden Solar Impulse-2? “Çünkü ürettiğimiz ilk güneş enerjisiyle çalışan uçak olan Solar Impulse-1 bir prototipti ve farklı uçuş durumlarında ve hava koşullarında test yapmak için kullanılan, uçan bir laboratuvardı,” diyor Borschberg. “İkinci uçak uzun mesafeli seyahat, daha az enerji tüketimi ve geliştirilmiş performans için tasarlandı. Solar Impulse-2 işte budur.”

Piccard dünya etrafında güneş enerjisiyle uçma fikrinden söz ettiğinde, Borschberg “düşünmek için 24 saat istediğimi söyledim, ama evet diyeceğimi biliyordum,” diye açıklıyor. Mühendislik eğitimi alan ve MIT’nin prestijli Sloan School of Management okulundan mezun eski bir İsviçre hava kuvvetleri pilotu olan Borschberg, profesyonel uçak ve helikopter pilotluk ruhsatlarına sahip. Ayrıca projeye, 20 yılı aşkın iş ve girişimcilik uzmanlığını da getiriyor. CEO olarak, uçak üzerinde çalışan 50 kişilik güçlü bir teknik ekibi yönetiyor ve yapım ve uçuş görevi hazırlıklarını denetlemek için mühendislik ve iş yeteneklerine güveniyor.

Çılgın değil, sadece kendine güveniyor

Projenin kurucuları uçaklarını tasarlamak için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® platformunu seçtiler; “çünkü onların piyasadaki en iyi teknolojiler olduğuna inanıyoruz,” diyor Borschberg. “Bu uçakta her şey yeni. Bu karmaşık bir proje. Normal şartlarda, yeni bir uçak inşa ederken, mevcut motorları kullanırsınız; yeni motorları test etmek istiyorsanız mevcut uçakları kullanırsınız. Ama burada tahrik yeni. Enerji yeni. Yapı yeni. Hepsi inanılmaz karmaşık. Teknik danışmanımız, fiziksel bir maket oluşturmak yerine, sadece 3B dijital yazılıma bel bağlayarak çılgınlık yaptığımızı söyledi. Ama biz bu teknolojilere güveniyorduk.”

“Dassault Systèmes olmadan böyle devrim niteliğinde bir uçak tasarlayamazdık.”

Bertrand Piccard
Öncü, Yönetim Kurulu Başkanı ve Pilot

İki arkadaş Bertrand Piccard ve Solar Impulse CEO’su ve kurucu ortağı olan André Borscherg, güneş enerjisi ile çalışan bir uçak olan Solar Impulse-2 ile 2015 yılında dünyanın etrafında tur atmaya çalışacaklar. Neden Solar Impulse-2? “Çünkü ürettiğimiz ilk güneş enerjisiyle çalışan uçak olan Solar Impulse-1 bir prototipti ve farklı uçuş durumlarında ve hava koşullarında test yapmak için kullanılan, uçan bir laboratuvardı,” diyor Borschberg. “İkinci uçak uzun mesafeli seyahat, daha az enerji tüketimi ve geliştirilmiş performans için tasarlandı. Solar Impulse-2 işte budur.”

Piccard dünya etrafında güneş enerjisiyle uçma fikrinden söz ettiğinde, Borschberg “düşünmek için 24 saat istediğimi söyledim, ama evet diyeceğimi biliyordum,” diye açıklıyor. Mühendislik eğitimi alan ve MIT’nin prestijli Sloan School of Management okulundan mezun eski bir İsviçre hava kuvvetleri pilotu olan Borschberg, profesyonel uçak ve helikopter pilotluk ruhsatlarına sahip. Ayrıca projeye, 20 yılı aşkın iş ve girişimcilik uzmanlığını da getiriyor. CEO olarak, uçak üzerinde çalışan 50 kişilik güçlü bir teknik ekibi yönetiyor ve yapım ve uçuş görevi hazırlıklarını denetlemek için mühendislik ve iş yeteneklerine güveniyor.

“Uçağı tasarlamak için Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE® platformunu seçtik; çünkü piyasadaki en iyi teknoloji olduğuna inanıyoruz.”

André Borschberg
Kurucu Ortak, CEO ve Pilot

Dijital tasarım ve simülasyon

Uçağı 3DEXPERIENCE uygulamalarıyla tasarlamaya ek olarak, Solar Impulse mühendisleri tasarımlarını farklı yapılandırmalarda test de edebildiler. Borschberg, “3DEXPERIENCE platformunun tasarım ve simülasyon uygulamaları son derece yararlıydı; çünkü çok pahalı olan ve inşa etmesi çok uzun süren fiziksel prototipler kullanmadan uçağımızı geliştirmemizi sağladı,” diyor. Tasarım ekibinin sorumlusu Jonas Schär, “Üretime geçmeden önce, parçaları tek tek tasarlayıp 3DEXPERIENCE platformunun montaj özelliklerini kullanarak bunları monte etmekle işe başladık,” diye açıklıyor. “CATIA‘da çalışmadıysa, ileride sorun yaşayacağımızdan emindik. CATIA sayesinde, her şeyi ilk seferinde doğru yaptık.” Mühendisler uçağın karbon fiber yapısının katlarını tanımlamak ve optimize etmek ve karbon parçaların birçoğunu şirket içinde üretmek için kullanılan takımları işlemek de dahil olmak üzere, 3DEXPERIENCE platformunun kompozitler ve üretim özelliklerini de kullandılar.

3DEXPERIENCE platformu

3DEXPERIENCE platformu, bir İŞ DENEYİMİ platformudur. Şirketinizde mühendislik ve pazarlamadan satışa kadar her organizasyon için, ayırt edilir tüketici deneyimleri oluşturmak üzere değer yaratma sürecinizde yardımcı olacak yazılım çözümleri sunar.Kullanımı kolay tek bir arayüz ile ortak çalışma temelli interaktif bir ortamda 3B tasarım, analiz, simülasyon ve iş zekası yazılımına dayanarak ENDÜSTRİ ÇÖZÜMÜ DENEYİMLERİNE güç verir. Kullanıma sunulma tarihi…

Uçağı 3DEXPERIENCE uygulamalarıyla tasarlamaya ek olarak, Solar Impulse mühendisleri tasarımlarını farklı yapılandırmalarda test de edebildiler. Borschberg, “3DEXPERIENCE platformunun tasarım ve simülasyon uygulamaları son derece yararlıydı; çünkü çok pahalı olan ve inşa etmesi çok uzun süren fiziksel prototipler kullanmadan uçağımızı geliştirmemizi sağladı,” diyor. Tasarım ekibinin sorumlusu Jonas Schär, “Üretime geçmeden önce, parçaları tek tek tasarlayıp 3DEXPERIENCE platformunun montaj özelliklerini kullanarak bunları monte etmekle işe başladık,” diye açıklıyor. “CATIA’da çalışmadıysa, ileride sorun yaşayacağımızdan emindik. CATIA sayesinde, her şeyi ilk seferinde doğru yaptık.” Mühendisler uçağın karbon fiber yapısının katlarını tanımlamak ve optimize etmek ve karbon parçaların birçoğunu şirket içinde üretmek için kullanılan takımları işlemek de dahil olmak üzere, 3DEXPERIENCE platformunun kompozitler ve üretim özelliklerini de kullandılar.

72 metrelik kanadı, 3DEXPERIENCE platformu uygulaması CATIA kullanılarak tasarlandığı şekilde inşa eden Solar Impulse mühendisleri.

Ekip bu süreçte birçok teknik zorlukla karşılaştı. Pilotlar oksijen yetmezliğinin ölümcül olabildiği 8.000 metreye tırmanabilen bir uçakta durup dinlenmeden beş gün ve gece uçacakları için, pilotların güvenliği ve konforu temel sorunlar arasındaydı. “Kokpit tasarımında en uygun yerleşim ve ergonomi için 3DEXPERIENCE uygulamalarını kullandık,” diyor Schär. “Pilotlar kokpitte oturarak, hareket ederek, basit egzersizler yaparak, yemek yiyerek ve uyuyarak uzun saatler süren eğitimler aldılar. Bu eğitimler, André ve Bertrand’ın mümkün olduğunca güvende ve rahat olmaları için gerekli ayarlamaları yapmamızı sağladı.”

Bir diğer zorluk da, uçağın beş gün ve gece boyunca, aralıksız havada kalmasını sağlamaktı. “Tek enerji kaynağı güneş, ve bu yüzden havada kalmak için, uçak çok az enerji ile çalışabilmeli ve oldukça uzun bir kanat açıklığına sahip olmalıdır,” diye açıklıyor Borschberg. “Solar Impulse-2, 2.300 kg ağırlığında. Bir araba kadar hafif ama 72 metrelik kanat açıklığıyla bir Boeing 747’den daha uzun. Dijital simülasyon, bu kadar uzun bir uçuş için doğru kanat açıklığı/uçak ağırlığı oranını bulmamıza yardımcı oldu.” Son olarak, Solar Impulse ekibinin doğru bileşenleri bulması gerekiyordu. Bunlar piyasada normal şartlarda bulunan bileşenlerden daha hafif ve daha esnek olmalıydı. Borschberg, “Bu projeye başladığımızda uçak üreticilerine bu uçağı üretip üretemeyeceklerini sorduk ve bize, hayır bu mümkün değil, dediler,” diye açıklıyor. “Dolayısıyla havacılık dünyasının dışından yeni teknolojiler ve çözümler bulmak ve bunları ilk kez bir uçağa entegre etmek zorunda kaldık. Tamamen devrim niteliğinde, güneş enerjisiyle çalışan bir uçağı sıfırdan tasarlamak zorundaydık. 3DEXPERIENCE olmadan, bunları başarmak mümkün değildi.”

3B modelle çalışmak, mühendislerin demonte durumdaki uçağı kalkış alanına nakletmekte kullanılacak kargo gemisi için yer gereksinimlerini belirlemelerine yardım etti. “CATIA yeterince yerimiz bulunduğundan emin olmamızı sağladı,” diyor Schär. “Kargo gemilerinde yer sınırlıdır ve bu nedenle biz de mevcut alanı nasıl en iyi şekilde kullanabileceğimizi belirlemek için 3DEXPERIENCE uygulamalarını kullanarak 3B simülasyonlar yaptık. Uçağı paketlemek ve nakletmek için kullanılan düzeneklerin yanı sıra yer destek ekibinin mobil montaj istasyonlarını tasarlamak için bile bunları kullandık.”

İmkansızın sınırlarını zorlama

Solar Impulse-2, Haziran 2014’te ilk uçuşunu tamamladı ve dünyanın etrafında tur atacağı 5 aylık ve 35.000 kilometrelik son uçuşu için bir dizi test uçuşu gerçekleştirecek. 2015 yılında iki pilotu bekleyen olağanüstü serüvenin ötesinde, Solar Impulse temiz enerjilerin dünyayı değiştirebileceğini insanlara göstermelerinin de bir yolu. Çevreyi korumak imkansız bir görev değil; sıkıcı olmak ya da yaşam standartlarını düşürmek ya da hareketliliği azaltmak anlamına gelmiyor. “Harika şeyler yapmak için alternatif enerji kaynaklarını kullanmanın mümkün olduğunu göstermek istiyoruz,” diyor Piccard. “Keşifler insanlara ilham verme gücüne sahip. 20. yüzyılda, keşifler yeni bölgeleri ele geçirmekle ilgiliydi. 21. yüzyılda, yaşam kalitesini iyileştirmekle ilgili olmalı. Bu durum fosil yakıtlara olan bağımlılığımızı azaltmamıza yardım edebilecek temiz teknolojiler olan yenilenebilir enerjiler için de geçerli. Solar Impulse tam da bununla ilgili: Çevreyi korumak ve kendi hayatlarımızda, nasıl düşündüğümüzde ve nasıl davrandığımızda öncü olmak.”

Solar Impulse'ı Yakından Tanıyalım

İsviçreli pilot, psikiyatrist ve öğretim görevlisi Bertrand Piccard ve mühendis, girişimci ve Solar Impulse CEO’su André Borschberg tarafından salt güneş enerjisi ile uçan bir uçak üretmek için kurulan şirket.

Ürünler : Solar Impulse-1 ve Solar Impulse-2 Ekip 50 mühendis ve teknisyen, 80 teknoloji ortağı, 100’ün üzerinde danışman ve tedarikçi

Daha fazla bilgi için : www.solarimpulse.com